Oslavujeme významné jubileum – 30 rokov úspešného pôsobenia na českom a slovenskom trhu! Ako popredná personálna agentúra sme za tri dekády pomohli tisíckam klientov nájsť tých najlepších zamestnancov a kandidátom skvelé pracovné príležitosti. Náš úspech stojí na profesionalite a odhodlaní všetkých našich kolegov, vďaka ktorým sme sa stali spoľahlivým partnerom v oblasti ľudských zdrojov. Ohliadnite sa spolu s nami za cestou plnou výziev a úspechov, ktorá z nás urobila jednotku v personalistike.

9 kľúčových míľnikov v histórii našej spoločnosti

Príbeh našej spoločnosti sa začal písať v roku 1994. Vtedy v Prahe vznikla pobočka SYNERGIE, ktorá má materskú spoločnosť vo Francúzsku. Už v roku 1999 sme rozšírili svoje pôsobenie na Slovensko a otvorili pobočku v Bratislave.

 

Počas tridsiatich rokov svojej existencie sme v SYNERGIE zažili mnoho významných okamihov, ktoré formovali našu cestu k úspechu. Od skromných začiatkov cez prekonanie finančných kríz až po expanziu na medzinárodné trhy, každý míľnik prispel k rastu a inováciám, ktoré definujú dnešnú podobu SYNERGIE.

 

  1. 2008 – Finančná kríza: Táto kríza zásadne ovplyvnila spoločnosť, pretože takmer všetci klienti zastavili výberové konania. Slovenskej pobočke hrozilo zatvorenie, ale odvaha vtedajšieho tímu presvedčila francúzske vedenie, a to zamestnancom následne zverilo samostatné vedenie tejto pobočky.
  2. 2010 – Spolupráca s veľkým online trhoviskom: SYNERGIE pomohla jednému z najväčších svetových online trhovísk otvoriť centrum zdieľaných služieb v Bratislave. „Presvedčili sme ich a už v apríli 2011 nastúpili prví zamestnanci,“ spomína Martin Huba, Managing Director CZ&SK. Počas jediného roku sa nám podarilo obsadiť viac ako 70 pozícií naprieč celou firmou.
  3. 2015 – Rozšírenie služieb o nové špecializácie: SYNERGIE rozšírila svoje služby a špecializácie, čím sa stala jedným z hlavných hráčov na trhu práce v oblasti HR a náboru. Spolupráca s rôznymi startupmi a zavedenými firmami pomohla spoločnosti rozvinúť nové postupy a prístupy k náboru.
  4. 2015 – Utečenecký tábor v Gabčíkove: SYNERGIE sa stala partnerom spoločnosti zodpovednej za prevádzku utečeneckého tábora v Gabčíkove. „Prekvapila ma požiadavka na afganské a sýrske jazyky, s ktorými sme nemali skúsenosť, ale vytrvalosť nášho tímu priniesla očakávané výsledky,“ hovorí Martin Huba.
  5. 2018 – Zlúčenie českej a slovenskej pobočky: Kvôli ekonomickému poklesu v Česku sa slovenská a česká pobočka znovu zlúčili pod jednotný manažment, čo viedlo k optimalizácii nákladov a pripravilo firmu na výrazný rast. Rok 2018 priniesol aj ďalšiu významnú spoluprácu s IT servisným centrom jednej z najväčších globálnych humanitárnych organizácií. Projekt zahŕňal nábor viac ako 60 špecialistov z rôznych krajín.
  6. 2019 – Vznik značky S&you
  7. 2020 – Reakcia na pandémiu COVID-19: Pandémia priniesla nové výzvy, ktoré spoločnosť musela rýchlo riešiť. Zamerali sme sa na optimalizáciu procesov a prispôsobenie sa novým trhovým podmienkam, čo zahŕňalo aj zníženie počtu interných zamestnancov.
  8. 2020 – Nábor zamestnancov z Ukrajiny: SYNERGIE začala aktívne pracovať na nábore zamestnancov z Ukrajiny pre českých klientov, najmä v oblasti logistiky.
  9. 2023 – Rozšírenie náborových kapacít mimo Európy: Spoločnosť dnes aktívne dováža pracovníkov z Indie, Filipín, Indonézie a afrických štátov, nielen pre nízko kvalifikované pozície, ale obsadzuje aj miesta pre IT špecialistov, team leadrov a manažérov, naprieč priemyselnými odvetviami ako napr.: FMCG, stavebníctvo a reality, chemický priemysel, finančné inštitúcie, konzultačné spoločnosti a iné.

V posledných rokoch intenzívne pracujeme na optimalizácii procesov náboru zahraničných zamestnancov, uvedomujeme si význam kvalitného výberu už v domovskej krajine kandidátov. Spolupráca s africkými a ázijskými partnermi priniesla nové príležitosti. Sme schopní aj na diaľku zamestnať programátorov, dizajnérov, AI developerov a ďalších špecialistov. „Hlavným nástrojom nášho úspechu je špecializácia našich konzultantov, ktorí sa ponárajú do hĺbky konkrétneho sektora, či už je to IT, logistika, retail, marketing alebo HR, aby lepšie pochopili kontext a zodpovednosti danej pozície a charakter práce,“ dopĺňa Martin.

Budovanie vzťahov. Nielen tých externých, ale aj interných

Kľúčom k dlhodobému úspechu SYNERGIE je jej zameranie na budovanie pevných vzťahov ako s klientmi, tak aj s kandidátmi. Príkladom môže byť úspešná spolupráca s lokálnou centrálou medzinárodnej banky, kde sme sprostredkovali obsadenie kľúčových pozícií.

Takisto kladieme veľký dôraz na vzdelávanie a profesijný rozvoj svojich zamestnancov. Programy interného školenia a mentoringu pomáhajú zamestnancom rásť vo svojich úlohách a prispôsobovať sa novým výzvam.

V SYNERGIE som vyrástla – nielen pracovne, ale aj ľudsky

Ivana Kasanická, ktorá začala v SYNERGIE v roku 2016 ako čerstvá absolventka na pozícii Researchera, si prešla rôznymi pozíciami až po Head of Researchers’ Development CZ&SK. „Do pamäti sa mi vryla udalosť, keď som v roku 2018 mala tú česť reprezentovať našu pobočku na výročnom stretnutí European Society Committee v Paríži. Bola som zvolená svojimi kolegami, čo si veľmi vážim, a dostala som príležitosť prezentovať pred najvyšším vedením spoločnosti a zástupcami ďalších pobočiek z celej Európy.“

Akých bude ďalších 30 rokov?

Toto výročie je príležitosťou nielen na ohliadnutie sa za dosiahnutými úspechmi, ale aj na upevnenie záväzkov so zamestnancami a klientmi a na vytýčenie smeru pre ďalšiu dekádu. Výzvy minulosti, ako bola napríklad pandémia COVID-19, ukázali odolnosť a schopnosť SYNERGIE rýchlo reagovať a adaptovať sa na meniace sa trhové podmienky. Tieto skúsenosti sú teraz základom pre ďalší rozvoj a inovácie.